News

'Autobio Pamphlet' i '13 Bomb w Dżakarcie' otworzą i zamkną Azjatycki Festiwal Filmowy Jogja-NETPAC

Autor Maciek Kaźmierczak
Maciek Kaźmierczak16.11.20238 min.
'Autobio Pamphlet' i '13 Bomb w Dżakarcie' otworzą i zamkną Azjatycki Festiwal Filmowy Jogja-NETPAC

"Autobio Pamphlet" i "13 Bomb w Dżakarcie" to dwa filmy, które otworzą i zamkną tegoroczną edycję Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Jogja-NETPAC. Ten festiwal, organizowany co roku w Dżogdżakarcie w Indonezji, skupia się na promowaniu kina azjatyckiego i łączeniu twórców filmowych z całego kontynentu.

Kluczowe wnioski:
  • Autobio Pamphlet to film otwierający festiwal, a 13 Bomb w Dżakarcie go zamyka.
  • Festiwal odbywa się co roku w Indonezji i promuje kino azjatyckie.
  • Łączy twórców filmowych z całej Azji.
  • Jest okazją do celebrowania różnorodności i bogactwa kultury azjatyckiej.
  • Pozwala odkryć nowe talenty i nurty w kinie z tego regionu.

Autobio Pamphlet: Marathi-Language Film na 18. Azjatyckim Festiwalu Filmowym Jogja-NETPAC: Marathi-Language Film na 18. Azjatyckim Festiwalu Filmowym Jogja-NETPAC

Film "Autobio Pamphlet" w języku marathi będzie filmem otwarcia 18. edycji Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Jogja-NETPAC. Jest to zarówno historia miłosna, jak i sprzeciw wobec podziałów klasowych. Wybór tego filmu jako otwarcia festiwalu ma na celu nadanie wydarzeniu lekkiego i rozrywkowego charakteru.

"Autobio Pamphlet" miał swoją premierę podczas sekcji Generation 14plus na Berlinale. Jego historia dorastania idealnie wprowadzi widzów w atmosferę pełną energii i rozrywki, która będzie towarzyszyć festiwalowi Jogja-NETPAC.

Film opowiada o młodym chłopaku z niższej kasty, który zakochuje się w dziewczynie z wyższej klasy społecznej. Pokazuje trudności w pokonywaniu barier społecznych i dążeniu do spełnienia marzeń. Porusza ważny problem nierówności, jednocześnie opowiadając wzruszającą historię miłosną.

Wybór "Autobio Pamphlet" jako filmu otwarcia podkreśla dążenie festiwalu do promowania różnorodności i łączenia ludzi poprzez sztukę filmową. Jest to historia bliska wielu młodym ludziom w Azji, marzącym o lepszej przyszłości.

Marathi jako język kina

Marathi to język z rodziny indoaryjskiej, używany głównie w indyjskim stanie Maharasztra. Rozwój kina w języku marathi sięga początku XX wieku. Jednak dopiero w ostatnich dekadach zyskało ono międzynarodowy rozgłos dzięki twórcom takim jak Satyajit Ray.

Wybór filmu marathi-języcznego na otwarcie festiwalu Jogja-NETPAC pokazuje dbałość organizatorów o promowanie różnorodności językowej i kulturowej regionu. Jest szansą, aby azjatycka publiczność poznała fascynujące kino w języku marathi.

13 Bomb w Dżakarcie: Premiera Światowa na Festiwalu Filmowym Jogja-NETPAC Premiera Światowa na Festiwalu Filmowym Jogja-NETPAC

Szpiegowski thriller "13 Bomb w Dżakarcie" będzie miał swoją premierę światową podczas zamknięcia 18. edycji Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Jogja-NETPAC. Reżyserem filmu jest Angga Dwimas Sasongko, założyciel indonezyjskiego studia Visenema.

"13 Bomb w Dżakarcie" opowiada historię grupy terrorystów, którzy przeprowadzają zamach w stolicy Indonezji. Akcja filmu rozgrywa się w chaosie, gdy funkcjonariusze próbują odnaleźć ukryte bomby zanim wybuchną. Jest to thriller pełen napięcia i zwrotów akcji.

Wybór tego filmu jako produkcji zamykającej festiwal ma zapewnić widzom ekscytujące kino akcji i mocne zakończenie wydarzenia. Jego premiera będzie jednym z najważniejszych punktów programu, przyciągającym uwagę fanów azjatyckiego kina.

Udział filmu indonezyjskiego reżysera pokazuje również, że Jogja-NETPAC promuje lokalnych twórców i daje im szansę zaprezentowania swoich dzieł międzynarodowej publiczności.

Visenema - indonezyjskie studio filmowe

Visenema to studio filmowe założone w 2011 roku przez Anggę Dwimasa Sasongko. Specjalizuje się w komercyjnym kinie gatunkowym. Jego filmy odnoszą sukcesy w Indonezji i zdobywają nagrody na międzynarodowych festiwalach.

Obecność aż czterech produkcji Visenemy na festiwalu Jogja-NETPAC pokazuje rosnącą rolę tego studia w indonezyjskim przemyśle filmowym. Jest to szansa, aby jego twórczość zaprezentować szerszej, azjatyckiej publiczności.

Czytaj więcej: Adam Driver wyzywa widza pytającego o "kiczowate" sceny wypadków w "Ferrari"

Program: 205 Filmów z 25 Krajów Azji i Pacyfiku na JAFF 205 Filmów z 25 Krajów Azji i Pacyfiku na JAFF

18. edycja Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Jogja-NETPAC odbędzie się w dniach 25 listopada - 2 grudnia 2022 roku. W programie znalazło się 205 filmów z 25 krajów i terytoriów Azji i Pacyfiku.

Filmy podzielono na cztery główne sekcje: konkurs, Light of Asia, indonezyjskich kandydatów do nagród oraz Panorama, prezentująca różnorodność i oryginalność azjatyckiego kina.

Tak szeroki program odzwierciedla misję festiwalu, jaką jest promocja kinematografii całego regionu Azji i Pacyfiku. Jest to okazja do odkrycia nowych talentów, niezwykłych historii i odmiennych perspektyw.

Sekcje festiwalowe

Sekcja Light of Asia prezentuje kino z Południowej, Południowo-Wschodniej i Zachodniej Azji. Konkurs pokazuje najciekawsze nowe filmy z całego regionu. Panorama to przegląd filmów fabularnych, dokumentalnych i krótkometrażowych.

Obecność filmów indonezyjskich podkreśla rolę festiwalu we wspieraniu lokalnej kinematografii i promowaniu jej na arenie międzynarodowej. JAFF stwarza bezcenną okazję do dialogu między kulturami.

Konkurs: Występujące Filmy z Azji na Jogja-NETPAC Występujące Filmy z Azji na Jogja-NETPAC

'Autobio Pamphlet' i '13 Bomb w Dżakarcie' otworzą i zamkną Azjatycki Festiwal Filmowy Jogja-NETPAC

W konkursie głównym Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Jogja-NETPAC zaprezentowanych zostanie 9 filmów fabularnych z Azji.

Wśród nich znalazły się produkcje z Malezji, Singapuru, Chin, Wietnamu, Indii i Indonezji. Są to zarówno debiuty młodych reżyserów, jak i dzieła uznanych twórców kina azjatyckiego. Różnorodność historii i stylów oddaje bogactwo współczesnej kinematografii regionu.

Konkurs na Jogja-NETPAC jest okazją do promocji azjatyckich filmów i twórców. Stanowi platformę do zaprezentowania ich dokonań międzynarodowej publiczności oraz branży filmowej.

Obecność w konkursie filmów z Malezji, Singapuru i Wietnamu pokazuje, że festiwal promuje kinematografię całego regionu Azji Południowo-Wschodniej. Dzięki niemu azjatyccy twórcy mają szansę nawiązać współpracę i zaprezentować swoje filmy szerszej publiczności.

Nagrody Konkursowe

Jury konkursu przyzna nagrody dla najlepszego filmu, reżysera, aktorki i aktora. Istnieją również nagrody publiczności i dla najlepszego debiutu.

Zwycięzcy konkursu zyskują rozgłos i szansę na międzynarodową dystrybucję swoich filmów. Udział w Jogja-NETPAC może otworzyć im drzwi do dalszej kariery.

Panorama: Vielfalt und Originalität des asiatischen Films Vielfalt und Originalität des asiatischen Films

Sekcja Panorama Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Jogja-NETPAC prezentuje szeroki przegląd współczesnego kina z regionu Azji i Pacyfiku. Pokazuje ona różnorodność i oryginalność twórczości filmowej tego obszaru.

W programie Panoramy znalazły się fabuły, dokumenty i filmy krótkometrażowe z takich krajów jak Iran, Japonia, Tajlandia, Bośnia i Hercegowina czy USA. Są to zarówno produkcje uznanych reżyserów, jak i młodych talentów.

Japonia "Drive My Car" Ryūsuke Hamaguchiego
USA "Fremont" Babaka Jalalego
Bośnia i Hercegowina "Poniżej poziomu morza" Alene Drljević

Różnorodność pochodzenia geograficznego i gatunkowego filmów pokazuje, że Azja ma do zaoferowania niezwykle bogatą kinematografię. Festiwal Jogja-NETPAC daje szansę jej odkrycia.

Prezentacja młodych talentów

Obok uznanych twórców, w sekcji Panorama pokazane zostaną również debiuty młodych, obiecujących reżyserów i reżyserek z Azji. Jest to dla nich okazja do zaprezentowania swoich filmów międzynarodowej publiczności.

Promowanie nowych talentów to ważny cel festiwalu Jogja-NETPAC. Pokazuje on determinację w odkrywaniu i wspieraniu młodych twórców kina z regionu Azji i Pacyfiku.

Temat: Jasność - Edycja Filmowego Festiwalu Jogja-NETPAC Jasność - Edycja Filmowego Festiwalu Jogja-NETPAC

Przewodnim motywem 18. edycji Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Jogja-NETPAC jest "jasność". Ma on zwrócić uwagę na problemy środowiska naturalnego i zainspirować działania na rzecz lepszej przyszłości.

Wybór tego motywu pokazuje, że festiwal nie tylko promuje azjatycką kinematografię, ale także angażuje się w ważne społecznie tematy. Chce zainspirować dialog na temat wyzwań stojących przed Azją i światem.

Poprzez temat "jasności" organizatorzy pragną rzucić światło na kwestie zrównoważonego rozwoju i przeciwdziałania degradacji środowiska. Jest to odzwierciedlenie ich troski o przyszłość regionu i planety.

Kino jako narzędzie zmiany

Pokazując filmy poświęcone ekologii, festiwal stara się uczynić z kina narzędzie pozytywnej zmiany. Chce pobudzić dyskusję i zainspirować konkretne działania na rzecz naszej planety.

Użycie sztuki filmowej do poruszania istotnych problemów społecznych wpisuje się w długą tradycję kina zaangażowanego. Jogja-NETPAC kontynuuje ją, angażując publiczność w tematy bliskie sercom Azjatów.

Podsumowanie

18. Azjatycki Festiwal Filmowy Jogja-NETPAC zapowiada się jako ekscytujące wydarzenie promujące różnorodność i oryginalność kina azjatyckiego. Film "Autobio Pamphlet" wprowadzi widzów w świat młodych twórców z regionu, a szpiegowski thriller "13 Bomb w Dżakarcie" zapewni emocjonujący finał. W konkursie rywalizować będzie 9 obiecujących produkcji z Azji Południowo-Wschodniej.

Sekcja Panorama to prawdziwa uczta dla miłośników kina, prezentująca szeroki wachlarz gatunków, stylów i perspektyw. Nie zabraknie filmów uznanych reżyserów, ale też szansy dla młodych talentów. Przewodni motyw "jasności" zwraca uwagę na palące problemy ekologiczne i społeczne. Festiwal Jogja-NETPAC to celebracja azjatyckiej kultury filmowej i okazja do interkulturowego dialogu.

Zapraszamy do Dżogdżakarty, aby odkryć fascynującą różnorodność współczesnego kina azjatyckiego. To niepowtarzalna okazja, by poznać nowe historie, twarze i głosy tego niezwykłego regionu świata. Kinomani z całego globu spotkają się, aby razem świętować magię ruchomych obrazów i ich rolę we wzmacnianiu porozumienia między ludźmi i kulturami.

Jogja-NETPAC łączy kino z działaniem na rzecz lepszej przyszłości Azji i świata. Poprzez sztukę filmową budzi empatię, poszerza horyzonty i angażuje w pozytywną zmianę. Zapraszamy do tej niezwykłej, pełnej nadziei podróży.

Najczęstsze pytania

W programie festiwalu znajdzie się 205 filmów z 25 krajów Azji i Pacyfiku. Będą to zarówno fabuły, jak i dokumenty oraz filmy krótkometrażowe. Pokazane zostaną produkcje uznanych twórców, ale też debiuty młodych reżyserów. Nie zabraknie filmów z Indonezji, by wesprzeć lokalną kinematografię.

W skład jury wejdą wybitni twórcy i eksperci kina z Azji i całego świata. Ich nazwiska zostaną ogłoszone przed festiwalem. Przyznają oni nagrody dla najlepszego filmu, reżysera, aktorki i aktora konkursu.

Oprócz pokazów filmowych, odbędą się panele dyskusyjne z udziałem twórców i ekspertów branży filmowej. Będzie można wziąć udział w warsztatach oraz spotkać się z gośćmi festiwalu. Nie zabraknie imprez towarzyszących.

Ceny biletów zależą od rodzaju seansu. Na filmy konkursowe obowiązują bilety festiwalowe w cenie ok. 10-15 euro. Pokazy specjalne i seanse plenerowe są zwykle darmowe. Szczegóły na stronie festiwalu.

Program festiwalu jest dostępny na stronie internetowej www.jaff-filmfest.org. Znajdują się tam szczegółowe informacje o pokazach filmowych, wydarzeniach towarzyszących oraz biletach.

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-outline
Ocena: 4.00 Liczba głosów: 1

5 Podobnych Artykułów:

  1. Intymne wspomnienia franciszka pieczki. fragmenty książki o legendzie kina.
  2. Najlepsze filmy i seriale o Enigmie i łamaniu szyfrów: Top 8 produkcji warto obejrzeć
  3. Najlepsze polskie filmy o gangsterach i mafii - Przewodnik 2023
  4. Repertuar Kina Atlantic - aktualne seanse i bilety
  5. Niespodzianka dla fanów Rebel Moon - premiera filmu w Polsce szybciej niż myślisz!
Autor Maciek Kaźmierczak
Maciek Kaźmierczak

Jestem początkującym aktorem. W moich tekstach dzielę się entuzjazmem do aktorstwa oraz opisuję swoje pierwsze doświadczenia na planie filmowym i scenie. Mój styl pisania jest lekki i humorystyczny.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły