News

Bully 2 dodatki do GTA V skasowane przez GTA Online

Autor Bogusława Wasilewska
Bogusława Wasilewska27.12.20236 min.
Bully 2 dodatki do GTA V skasowane przez GTA Online

GTA Online odniósł ogromny sukces i wpłynął na strategię Rockstar Games, powodując anulowanie prac nad Bully 2 i dodatkami fabularnymi do GTA V. Artykuł analizuje konflikt w Rockstar w 2014 roku, kiedy to Leslie Benzies promował gry online kosztem fabuły. Ostatecznie doprowadziło to do jego odejścia i przekierowania zasobów na GTA Online. W efekcie Rockstar zmienił strategię na tworzenie mniejszej ilości, ale większych i bardziej złożonych gier. Artykuł bada wpływ tej zmiany na losy Bully 2, dodatków do GTA V i innych projektów.

Zawieszenie prac nad Bully 2

Bully 2 to jedna z gier, której losy uległy zmianie w wyniku nowej strategii wydawniczej Rockstar Games. Studio zdecydowało się zawiesić prace nad kontynuacją gry szkolnej z 2006 roku, by skupić się na innych projektach.

Decyzja o wstrzymaniu produkcji Bully 2 została podjęta w 2015 roku, gdy Rockstar zmienił podejście do tworzenia gier. Zamiast wydawać wiele mniejszych tytułów, postanowiono skoncentrować się na kilku dużych, bardziej ambitnych grach. Wśród nich znalazło się Red Dead Redemption 2.

Skupienie na ambitnych projektach

Rockstar Games od zawsze słynęło z innowacyjności i jakości swoich gier. Kiedy w 2013 roku wydane zostało GTA V, a rok później GTA Online, studio zyskało stabilność finansową pozwalającą skupić się na realizacji kilku wybranych, bardzo ambitnych projektów.

Oprócz RDR2, Rockstar zdecydował się także na stworzenie gry Bully 2. Jednak w 2015 roku, gdy sukces GTA Online rósł z miesiąca na miesiąc, a RDR2 pochłaniało coraz więcej zasobów studia, podjęto decyzję o zawieszeniu prac nad Bully 2.

Rockstar postanowił skupić swoje siły na kilku wybranech superprodukcjach kosztem mniejszych tytułów.

Porzucenie dodatków fabularnych do GTA V

Podobny los spotkał plany stworzenia rozbudowanych dodatków fabularnych do GTA V. Początkowo Rockstar planował wydać dodatki rozwijające główną historię gry, jednak ostatecznie z tych planów zrezygnowano.

Decyzja o rezygnacji z dodatków fabularnych zapadła w 2015 roku, kiedy GTA Online notowało coraz większą popularność. Rockstar postanowił przekierować większość zasobów na rozwój trybu sieciowego, kosztem trybu dla jednego gracza.

Koncentracja na trybie sieciowym

Tryb GTA Online okazał się strzałem w dziesiątkę i przyniósł studiu ogromne zyski. Dlatego Rockstar zdecydował się porzucić prace nad dodatkami fabularnymi na rzecz rozwoju rozgrywki sieciowej.

Firma argumentowała, że stworzenie kolejnej zawartości fabularnej do GTA V zabrałoby zbyt dużo czasu i zasobów. Te same zasoby postanowiono wykorzystać do prac nad RDR2 oraz ulepszaniem GTA Online.

Projekt Status
Dodatki fabularne do GTA V Porzucone w 2015 r.
Bully 2 Zawieszone w 2015 r.
Red Dead Redemption 2 Wydane w 2018 r.

Czytaj więcej: Kolejny aktor z Fargo dołącza do obsady serialu Alien - kogo zobaczymy?

Benzies promował gry online zamiast fabuły

Jedną z przyczyn zmiany strategii Rockstar Games był konflikt, do jakiego doszło w studiu w 2014 roku. Główny producent gier Rockstar, Leslie Benzies, stał się orędownikiem gier online kosztem trybu dla pojedynczego gracza.

Benzies popierał skupienie się na grach sieciowych, czego wyrazem były jego prace nad projektem "Everywhere" przypominającym grę Fortnite. Jego wizja spotkała się jednak ze sprzeciwem założycieli Rockstar Games.

Odejście Benziesa z firmy

Konflikt doprowadził w 2014 roku do odejścia Benziesa oraz części zespołu odpowiedzialnego za dodatki do GTA V. Spowodowało to zawieszenie prac nad tymi dodatkami. Bez Benziesa priorytetem Rockstar stał się rozwój GTA Online.

Odejście doświadczonego producenta i konieczność zastąpienia go nowymi ludźmi spowolniło prace Rockstar nad kilkoma projektami. Ostatecznie postawiono na RDR2 i ulepszanie GTA Online.

Konflikt w Rockstar Games w 2014 roku

Konflikt pomiędzy Benziesem a braćmi Houser, założycielami Rockstar Games, narastał od pewnego czasu. Głównym punktem sporu była wizja dalszego rozwoju studia.

Podczas gdy Benzies forsował gry online kosztem gier z rozbudowaną fabułą dla pojedynczego gracza, Houserowie chcieli kontynuować tradycyjny model tworzenia gier Rockstar Games.

Konflikt osiągnął apogeum w 2014 roku, kiedy doszło do odejścia Benziesa i kilku innych pracowników. Wywołało to przetasowania w studiu i ostatecznie zmianę jego strategii produkcji gier.

Skupienie na Red Dead Redemption 2

Sukces GTA V i GTA Online przyniósł Rockstar Games stabilność finansową pozwalającą skoncentrować się na tworzeniu kilku bardzo ambitnych projektów jednocześnie. Największym z nich było Red Dead Redemption 2.

Ogrom prac włożonych w stworzenie westernowego hitu sprawił, że inne tytuły, jak Bully 2 czy kolejna odsłona Midnight Club, zostały odłożone na później. Całe studio rzuciło się w wir prac nad RDR2.

Premiera gry w 2018 roku okazała się wielkim sukcesem. Tym samym strategia Rockstar Games, by skupić się na kilku superprodukcjach jednocześnie, zdała egzamin. Pozwoliło to także podjąć decyzję o zawieszeniu mniejszych projektów jak Bully 2 czy dodatki fabularne do GTA V.

Wpływ GTA Online na strategię Rockstar

Kluczowym czynnikiem, który wpłynął na zmianę strategii studia Rockstar Games, okazał się ogromny i niespodziewany sukces trybu GTA Online. Popularność rozgrywki sieciowej sprawiła, że Rockstar postanowił skupić na niej większość swoich zasobów.

Dzięki regularnym aktualizacjom i nowej zawartości, GTA Online przynosiło studiu stale rosnące zyski. Nic więc dziwnego, że Rockstar zdecydował się postawić właśnie na ten tryb gry.

Wpływ decyzji o skupieniu się na GTA Online był odczuwalny w innych projektach - niektóre z nich, jak Bully 2, zostały zawieszone lub anulowane. Dla Rockstar liczyła się przede wszystkim gra przynosząca regularny dochód.

Zmiana strategii Rockstar Games podyktowana sukcesem GTA Online miała zatem bezpośrednie przełożenie na losy innych tytułów studia. Jednocześnie umożliwiła skupienie się na kilku wybranech superprodukcjach, jak Red Dead Redemption 2.

Podsumowanie

W powyższym artykule analizowałem wpływ, jaki tryb GTA Online wywarł na strategię studia Rockstar Games. Pokazałem, w jaki sposób niespodziewany sukces rozgrywki sieciowej sprawił, że Rockstar zdecydował się skupić na niej większość zasobów.

Omówiłem również konsekwencje tej decyzji dla innych projektów studia. Wskazałem, że niektóre tytuły, jak Bully 2 czy dodatki fabularne do GTA V, zostały porzucone bądź zawieszone. Rockstar postawił na grę regularnie przynoszącą zyski.

Przeanalizowałem także wydarzenia z 2014 r., kiedy to doszło do konfliktu wewnątrz studia na tle wizji jego dalszego rozwoju. Opisałem odejście kluczowego producenta Leslie Benziesa, który forsował gry online kosztem fabuły. To także miało wpływ na nową strategię firmy.

Podsumowując, w artykule wskazałem kluczowe czynniki, które wpłynęły na zmianę podejścia Rockstar Games do tworzenia gier. Przeanalizowałem też konsekwencje tej strategii dla poszczególnych tytułów z portfolio studia.

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Film o Ellu Muerto - najnowsze szczegóły o obsadzie filmu o Wróżze Spider-Mana. Kto został wybrany do tej roli?
  2. Reżyser Andora nakręci film z serii Star Trek: Zaskakujący skok w przeszłość
  3. Najlepsze polskie filmy o gangsterach i mafii - Przewodnik 2023
  4. Filmy z Jasonem Stathamem - najlepsze produkcje z udziałem aktora
  5. Anders Holm opowiada o wcielaniu się w postać Johna Goodmana w Monarch: Dziedzictwo potworów
Autor Bogusława Wasilewska
Bogusława Wasilewska

Jestem absolwentką szkoły aktorskiej. W moich tekstach dzielę się entuzjazmem i emocjami związanymi z pierwszymi krokami w zawodzie. Opowiadam o przesłuchaniach, tremach i radościach z grania. Mój styl pisania jest lekki i optymistyczny.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły