Pozycjonowanie

Pozycjonowanie: Kiedy Twój biznes staje się celebrytą.

Autor Halina Dąbrowska
Halina Dąbrowska08.12.20235 min.
Pozycjonowanie: Kiedy Twój biznes staje się celebrytą.

Pozycjonowanie stron internetowych (ang. Search Engine Optimization) to szereg działań marketingowych mających na celu uzyskanie możliwie najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarek internetowych (np. Google). Bardzo często pozycjonowanie nazywane jest również optymalizacją danej strony internetowej dla wyszukiwarek lub po prostu SEO.

Twój klient szuka w Google

Skąd to wiadomo?

Po prostu to narzędzie internauci wykorzystują najchętniej – udział Google w rynku wyszukiwarek w Polsce wynosi już 97%
Walczyć o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania może każdy materiał, jaki tylko uda się odczytać i zaindeksować robotom sieciowym Google. Udział w tym niełatwym wyścigu mogą brać zarówno firmowe serwisy i sklepy internetowe, jak i blogi i portale o innym charakterze. W zależności od tego, czy zależy nam na promocji ogólnopolskiej (lub nawet ogólnoświatowej!) czy też widoczności witryny dla użytkowników z naszej okolicy, pozycjonowanie strony internetowej możemy podzielić na lokalne i globalne. Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak działania prowadzące do uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarce Google przede wszystkim dla użytkowników z naszego miasta lub regionu. Globalne to natomiast działania prowadzące do wyświetlenia promowanej witryny w całym kraju, niezależnie od regionu z którego wyszukuje użytkownik. Lokalne SEO to dobre rozwiązanie w szczególności dla małych firm i przedsiębiorstw, które nie prowadzą działalności online, a swoje usługi wykonują wyłącznie w siedzibie firmy (np.: fryzjer, mechanik samochodowy, restauracja lub hotel). W przypadku firm prowadzących swoją działalność przez Internet (np. tworzenie stron www, księgowość online) oraz sklepów internetowych z możliwością sprzedaży wysyłkowej warto zainwestować w szerszą promocję – SEO w ogólnych (krajowych, globalnych) wynikach wyszukiwania. Gdzie możesz pokazać swoją firmę w Google?

Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google?

Wyniki wyszukiwania najczęściej dzielą się na dwa typy. Mowa o naturalnych wynikach wyszukiwania, nazywanych też organicznymi, oraz wynikach płatnych, należących do programu Google Ads. Organiczne wyniki wyszukiwania to właśnie ta część, na którą bezpośredni wpływ ma pozycjonowanie stron www w Google. Na widocznym zrzucie ekranu ten fragment wyników został zaznaczony kolorem zielonym. Zazwyczaj na pierwszej stronie prezentowanych jest dziesięć wyników naturalnych, jednak w zależności od zapytania użytkownika, liczba ta może się zmieniać.

Kolorem czerwonym oznaczyliśmy reklamy, za które Google pobiera opłaty. Mogą być wyświetlone zarówno u góry, jak i u dołu wyników naturalnych. Najczęściej płatne reklamy prezentowane są w formie tekstowej, mogą jednak przedstawiać np. produkty ze sklepu internetowego wraz z ich zdjęciem i ceną. Google bardzo stara się ułatwić życie użytkownikom i maksymalnie skrócić czas odnalezienia interesujących ich informacji. Właśnie dlatego wyniki wyszukiwania mogą być wspomagane dodatkowymi elementami, takimi jak na przykład tzw. lokalny 3-pak z wynikami z Map Google. Ten element zaznaczony został kolorem żółtym. Dla właścicieli strony internetowej zarówno płatna reklama (kampania Google Ads), jak i obecność w lokalnych wynikach wyszukiwania może okazać się doskonałym wsparciem pozycjonowania strony internetowej. Warto przy tym pamiętać, że fakt uczestnictwa w programie Google Ads nie ma bezpośredniego wpływu na efekty standardowego pozycjonowania w naturalnych wynikach wyszukiwania. Co jeszcze warto wiedzieć o pozycjonowaniu stron www?

Pozycjonowanie stron (SEO)dlaczego warto?


Dlaczego skuteczne pozycjonowanie strony www w Google jest takie ważne? Trudno nawet wyobrazić sobie, jak ogromną liczbę zapytań internauci wprowadzają do wyszukiwarki każdego dnia – a liczba ta stale rośnie! Wg bardzo przybliżonych wyliczeń w ciągu tylko jednego roku wyszukiwarka obsłużyła:

Jeszcze trudniej obliczyć, jaki potencjał marketingowy stanowi to dla firm i ich strony www! Obecność w wynikach wyszukiwania tej najpopularniejszej wyszukiwarki Google pozwala na potencjalne wyświetlenie swojej „reklamy” nawet kilkaset razy w ciągu dnia – w zależności od tego, jak często wyszukiwane są usługi podobne do oferowanych! Stąd już prosta droga do pozyskania potencjalnych klientów!
Według badań firmy Gemius z wyszukiwarki Google korzysta niemal 97% polskich internautów. Dorównanie w tej materii Google, które niezmiennie od lat zajmuje czołowe miejsce w rankingu wyszukiwarek, jest praktycznie niemożliwe. Z pewnością każdy z Państwa niejednokrotnie szukał za pomocą Google informacji, usług lub produktów, albo porównywał oferty sklepu internetowego. Być może również dzięki obecności danej firmy w wynikach wyszukiwania dokonali Państwo zakupu przez Internet lub podpisali umowę z inną firmą.

Czym zajmuje się specjalista SEO?

Pozycjoner to dobry duch każdej strony internetowej. Nieustannie czuwa nad jej właściwą optymalizacją – analizuje dane strukturalne, monitoruje wyniki oraz przedstawia klientowi efekty swoich działań. Do jego najważniejszych zadań należy dobór słów kluczowych na podstawie najczęściej wyszukiwanych fraz przez użytkowników w temacie związanym z daną branżą.

Określa, które z nich należy wdrożyć na stronę internetową, aby zwiększyć jej pozycję w wyszukiwarce Google. Planuje także kampanię pozycjonowania strony w porozumieniu z klientem – stara się poznać jego potrzeby, precyzyjnie przedstawia opracowaną strategię pozycjonowania strony www oraz regularnie wysyła raporty z wykonanych prac. Obowiązkiem specjalisty SEO jest także analiza widoczności witryny oraz konkurencji w celu znalezienia tych obszarów, które wymagają poprawy. Następnie przychodzi czas na optymalizację techniczną strony www, która obejmuje: sekcję HEAD, kod źródłowy, duplikaty treści i wiele innych. Powinien wykazywać się znajomością podstaw HTML/CSS, popularnych CMSów, link buildingu, UX itp. Niektóre zmiany wprowadzane na stronie internetowej wpływają na jej wygląd, a inne działają od zaplecza (przeprowadzane są pod kątem wyszukiwarek). Specjalista SEO musi na bieżąco śledzić zmieniające się algorytmy Google i dopasowywać strony internetowe swoich klientów do najnowszych trendów. Ważne, aby biegle posługiwał sie takimi programami i narzędziami SEO, jak: Google Search Console, Google Analytics, Senuto, Semstorm czy Surfer SEO.

Pozycjoner wykonuje prace on-page (struktura strony, nasycenie słowami kluczowymi, meta tagi itp.) oraz off-page (linkowanie zewnętrzne, analiza konkurencji, wizytówka Google Moja Firma itp.). Współpracuje także z copywriterami w celu opracowania strategii Content Marketingu. Oczywiście wszystkie wprowadzone zmiany wymagają stałego monitorowania, a w razie konieczności modyfikacji strategii pozycjonowania. Optymalizacja strony internetowej to czasochłonny i długotrwały porces, który wymaga bogatej wiedzy z zakresu SEO.

Sprawdź: https://www.sunrisesystem.pl/pozycjonowanie-stron/

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Premiera Prime Video: List miłosny do thrillerów erotycznych. Co wiemy?
  2. Arcane nowej sezonie: tajemnicza postać
  3. Psy 1992 - Film kryminalny Władysława Pasikowskiego z Bogusławem Lindą
  4. Tylko Ciebie Chcę Gdzie Obejrzeć Cały Film Online
  5. Czy Timothée Chalamet obawiał się, że film Wonka to tylko kalkulacja finansowa?
Autor Halina Dąbrowska
Halina Dąbrowska

Jestem doświadczoną aktorką dzielącą się swoją wiedzą na temat warsztatu aktorskiego. W moich artykułach poruszam kwestie interpretacji ról, pracy nad sobą. Moim celem jest przekazywanie praktycznych umiejętności młodym adeptom aktorstwa.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Znaczenie i wpływ interaktywnego contentu w dzisiejszym marketingu cyfrowym.
PozycjonowanieZnaczenie i wpływ interaktywnego contentu w dzisiejszym marketingu cyfrowym.

Rozwój marketingu cyfrowego przyniósł ze sobą erę interaktywnego contentu, która radykalnie zmienia sposób, w jaki marki wchodzą w interakcje ze swoimi odbiorcami. Interaktywny content, charakteryzujący się możliwością dwukierunkowej komunikacji, pozwala odbiorcom na aktywne uczestnictwo w tworzeniu i doświadczaniu różnorodnych treści. Od prostych ankiet po zaawansowane aplikacje mobilne, ten rodzaj contentu pozwala na stworzenie indywidualnych i zapadających w pamięć doświadczeń. Ewolucja contentu marketingowego od prostych tekstów i obrazów do zaawansowanych, interaktywnych formatów pokazuje, jak branża dostosowuje się do rosnących oczekiwań cyfrowej publiczności. Interaktywny content nie tylko zwiększa zaangażowanie użytkowników, ale także odgrywa istotną rolę w pozycjonowaniu stron internetowych. Jego zdolność do zatrzymania użytkownika na witrynie dłużej, zachęcenia do interakcji, a także wpływ na pozycjonowanie stron internetowych przekłada się na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania.

Kampanie Google Ads - czy warto?
PozycjonowanieKampanie Google Ads - czy warto?

Google Ads to system reklamowy, który wyświetla linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania Google oraz bannery i reklamy tekstowe na stronach sieci reklamowej Google, rozliczane na zasadzie CPC (ang. Cost Per Click) oraz CPM (ang. Cost Per Mille).