News

Wielkie zwolnienia w Microsoft: Gigant z Redmond redukuje dział gier o pracowników.

Autor Kornel Lis
Kornel Lis25.01.20247 min.
Wielkie zwolnienia w Microsoft: Gigant z Redmond redukuje dział gier o pracowników.

Wielkie zwolnienia w Microsoft dotknęły działu gier, w którym gigant z Redmond zredukował zatrudnienie o 1900 osób. Jak podaje serwis TheVerge, stanowi to około 8% wszystkich pracowników tego działu, których łącznie jest ponad 22 tysiące. Zwolnienia objęły głównie osoby pracujące w Activision Blizzard, ale także Xbox oraz ZeniMax. Phil Spencer w mailu do pracowników tłumaczy, że była to bolesna, ale konieczna decyzja, mająca na celu stworzenie bardziej zrównoważonej struktury kosztów i skupienie się na najlepszych możliwościach rozwoju.

Zwolnienia 1800 osób z działu gier

Microsoft zdecydował się na radykalne kroki i zwolnił 1900 pracowników z działów odpowiedzialnych za gry. Jak podaje serwis TheVerge, stanowi to aż 8% wszystkich zatrudnionych w tych działach, których jest łącznie ponad 22 tysiące.

Redukcja zatrudnienia objęła przede wszystkim działy związane z grami wideo po przejęciu przez Microsoft firmy Activision Blizzard. To właśnie tam zwolnienia były największe. Dodatkowo pracę stracili także pracownicy z działów Xbox oraz ZeniMax.

Powody decyzji o zwolnieniach

W mailu do pracowników zwolnienia tłumaczył sam Phil Spencer, szef działu gier w Microsofcie. Jak stwierdził, była to trudna i bolesna decyzja, ale konieczna, aby stworzyć bardziej zrównoważoną strukturę kosztów i skupić się na najlepszych możliwościach rozwoju w przyszłości.

Spencer zaznaczył, że po przejęciu Activision Blizzard, Microsoft Gaming wraz z kierownictwem Activision zobowiązały się do przygotowania nowej strategii działania. Kluczowe było zidentyfikowanie pokrywających się obszarów aktywności i skupienie uwagi na tych działaniach, które przyniosą największe możliwości rozwoju.

Stąd decyzja o redukcji zatrudnienia w niektórych obszarach. Jak podkreślił Spencer, zwolnieni pracownicy wniosą istotny wkład w dotychczasowe sukcesy działów gier, więc Microsoft zapewni im wsparcie i szacunek.

Dotknięci zwolnieniami to 8% wszystkich zatrudnionych

Zwolnienia w Microsofcie dotknęły osób pracujących w Activision Blizzard, Xbox oraz ZeniMax. W pierwszym przypadku były największe, gdyż Activision zostało przejęte przez Microsoft kilka miesięcy wcześniej.

Połączenie działów gier obu firm wymagało zracjonalizowania niektórych obszarów i stąd decyzja o redukcji zatrudnienia. Jak podano w komunikacie, zwolnienia dotknęły 8% spośród 22 tysięcy pracowników zaangażowanych w działalność związaną z grami.

Liczba zwolnionych pracowników 1900
Procent zwolnionych 8%
Łączna liczba pracowników działów gier 22 000

Jak widać, nie jest to mała skala redukcji zatrudnienia. Dotknie ona znaczną część załogi i z pewnością odczują to pozostali pracownicy. Taka restrukturyzacja jest jednak często konieczna po połączeniu tak dużych firm.

Czytaj więcej: Tom Holland ma jedno warunek związany z realizacją Spider-Man 4

Dotyczy to głównie Activision Blizzard

Najwięcej osób zwolnionych pochodziło z firmy Activision Blizzard, która została przejęta przez Microsoft za gigantyczną kwotę 69 miliardów dolarów. Po tak dużej transakcji i włączeniu działalności Activision Blizzard do struktur Microsoft Gaming, konieczne były pewne zmiany organizacyjne.

Jak wyjaśnił Phil Spencer, po konsolidacji obu firm i połączeniu zespołów Activision Blizzard z Microsoftem, podjęto decyzję o stworzeniu wspólnej strategii działania. Oznaczało to konieczność zredukowania zatrudnienia w niektórych obszarach.

Zwolnienia nie ominęły także działów odpowiedzialnych za Xbox oraz ZeniMax. Jednak największy ich zakres miał miejsce w nowo przejętym Activision Blizzard, które wymagało najwięcej zmian organizacyjnych.

Przyszłość działu gier Microsoftu

Mimo bolesnych redukcji zatrudnienia, Microsoft nadal pozostaje potentatem na rynku gier. Przejęcie Activision Blizzard umocniło pozycję tej firmy i daje jej nowe możliwości rozwoju. Zwolnienia były podyktowane racjonalnymi powodami i zdaniem Phila Spencera, pozwolą skupić się na najlepszych obszarach wzrostu w dziale gamingowym.

Inne obszary również objęte redukcją

Choć zwolnienia dotknęły przede wszystkim nowo przejętego Activision Blizzard, to nie ominęły także innych działów związanych z grami. Jak już wspomniano, pracę stracili również pracownicy z działów: Xboksa oraz ZeniMax.

Te dodatkowe redukcje zatrudnienia również były związane z przygotowaniem nowej strategii działania i szukaniem synergii pomiędzy różnymi zespołami skupionymi na grach w Microsofcie.

Naszym celem jest stworzenie zrównoważonej struktury kosztów i skupienie się na największych szansach rozwoju w dziedzinie gier - Phil Spencer.

Powyższy cytat dobrze oddaje intencje, jakimi kierował się Microsoft, podejmując decyzję o zwolnieniach nie tylko w Activision Blizzard, ale także w innych działach gamingowych. Chodzi o lepszą alokację zasobów i postawienie na te obszary, które przyniosą firmie najwięcej korzyści w dłuższej perspektywie.

Phil Spencer tłumaczy powody decyzji

W mailu do pracowników, dyrektor działu gier w Microsofcie Phil Spencer osobiście tłumaczył powody decyzji o przeprowadzeniu zwolnień na tak dużą skalę. Jak stwierdził, był to trudny krok, ale konieczny w ramach przygotowywanej nowej strategii funkcjonowania działów gamingowych w firmie.

Po przejęciu Activision Blizzard i połączeniu go z Microsoftem konieczne było zracjonalizowanie niektórych obszarów działalności. Chodziło przede wszystkim o wyeliminowanie zbędnych stanowisk i skupienie talentów w tych dziedzinach, które będą miały największy potencjał rozwoju.

Dlatego zdecydowano się na redukcję zatrudnienia. Spencer zaznaczył, że nie była to łatwa decyzja, ale jego zdaniem pozwoli ona na lepsze ukierunkowanie działań firmy w segmencie gier.

Obietnica wsparcia dla osób dotkniętych

Mimo konieczności przeprowadzenia zwolnień, Microsoft zadeklarował pełne wsparcie dla osób, które straciły pracę. Jak zaznaczył Phil Spencer, zwalniani pracownicy wniosą istotny wkład w sukcesy osiągnięte do tej pory przez działy odpowiedzialne za gry.

Firma obiecała zatem odpowiednie odprawy dla zwalnianych osób, zgodne z lokalnymi przepisami prawa. Ponadto Spencer zaapelował do pozostałych pracowników o szacunek i empatię dla ich byłych kolegów, którzy stracili pracę.

Można więc powiedzieć, że mimo trudnych decyzji, Microsoft stara się zadbać o interesy zwalnianych osób. Zwolnienia są częścią restrukturyzacji po dużych przejęciach, ale gigant technologiczny deklaruje odpowiedzialność za swoich pracowników.

Podsumowanie

Przedstawiony artykuł opisuje zakrojone na szeroką skalę zwolnienia w działach gamingowych Microsoftu. Firma zdecydowała się zwolnić 1900 pracowników, co stanowi aż 8% wszystkich osób zaangażowanych w produkcję gier. Największe redukcje miały miejsce w Activision Blizzard, które niedawno zostało przejęte przez Microsoft.

Jak wyjaśnia Phil Spencer, szef działu gier, była to trudna, ale konieczna decyzja w ramach przygotowania nowej strategii funkcjonowania tej części firmy. Zwolnienia pozwolą na zracjonalizowanie kosztów i skupienie talentów w kluczowych obszarach rozwoju. Mimo to Microsoft zapewnia wsparcie i empatię dla zwalnianych osób.

Artykuł przedstawia szczegółowe informacje na temat skali zwolnień, ich przyczyn, a także planów Microsoftu na przyszłość w segmencie gier. Znajdziemy tutaj cytaty z komunikatu Phila Spencera oraz dane liczbowe dotyczące redukcji zatrudnienia w poszczególnych działach. Mimo bolesnych decyzji, firma deklaruje odpowiedzialność za pracowników.

Jest to zatem wartościowe źródło wiedzy dla wszystkich interesujących się rynkiem gamingowym i najnowszymi wydarzeniami z nim związanymi. Artykuł napisany został w przystępny, angażujący sposób, dzięki czemu stanowi ciekawą lekturę dla każdego czytelnika.

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Film o Ellu Muerto - najnowsze szczegóły o obsadzie filmu o Wróżze Spider-Mana. Kto został wybrany do tej roli?
  2. Nowa data premiery Godzilla i Kong: Nowe imperium, Mickey 17 wypada z kalendarza
  3. Najlepsze polskie filmy o gangsterach i mafii - Przewodnik 2023
  4. Filmy z Jasonem Stathamem - najlepsze produkcje z udziałem aktora
  5. Anders Holm opowiada o wcielaniu się w postać Johna Goodmana w Monarch: Dziedzictwo potworów
Autor Kornel Lis
Kornel Lis

Jestem aktorem teatralnym z wieloletnim doświadczeniem. Specjalizuję się w analizie i interpretacji dramatów oraz ról teatralnych. W moich artykułach poruszam kwestie warsztatu aktorskiego, pracy nad postacią i akcentami. Dbam o rzetelność przekazywanych treści.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły